Leszokni a dohányzást, nincs akarat. Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek?

leszokni a dohányzást, nincs akarat

Miért nem tudsz leszokni a dohányzásról?

Van, akinek könnyen megy, egyik pillanatról a másikra le tudja tenni a cigarettát, a többségnek viszont segítségre lehet szüksége. Lássuk, milyen lehetőségek vannak a dohányzásról való leszokás segítésére?

leszokni a dohányzást, nincs akarat szorító mellkas nehézlégzés

A dohányzás az egyik legelterjedtebb, az egészségünket károsító szokás. Bár az elmúlt évtizedekben egyre szigorúbb szabályozásnak vetik alá a dohányzástés a dohánytermékek ára is folyamatosan nő, a dohányosok száma nem lett kevesebb.

A legtöbb dohányos azonban jól tudja, milyen káros ez a szokás. Leszokni a dohányzást felmérések szerint háromnegyedük szívesen megszabadulna a cigarettától, felük pedig legalább egyszer megpróbált már leszokni. A sikerhez azonban nem elég egy kísérlet, a becslések szerint akár !! Fejben dől el? A dohánytermékekben lévő nikotin azonban komoly függőséget okoz.

Le akarja tenni a cigarettát? Ezért nehéz segítség nélkül leszokni

Ha valaki nem jut hozzá, annak kellemetlen testi és lelki tünetei lehetnek. Ezek miatt kifejezetten nehéz leszokni a dohányzást a leszokás. A nikotinelvonással összefüggő tünetek az első napokban a legerősebbek, és minimum 2 hetet ki kell bírni cigaretta nélkül ahhoz, hogy többé-kevésbé elmúljanak. Természetesen, a nincs akarat mértéke, az elvonási tünetek súlyossága, a leszokni a dohányzást sikeressége nagy mértékben függ attól, mióta és mennyit dohányzik valaki.

Vitalitás tippek a Vitallandtól

Valószínűleg sokkal könnyebben teszi le a nincs akarat az, aki csak alkalmanként gyújt rá, mint az, aki naponta egy dobozzal is elszív. A közismert mondás szerint elég eldönteni, hogy valaki leszokik a dohányzásról, és ha elég akaratereje van, akkor sikerül neki egyik napról a másikra le is tenni a cigarettát, nem kell ehhez semmilyen segítség.

  • Hogyan lehet a dohányzónak abbahagyni a dohányzást?
  • A leszokás nem akaraterő kérdése! | Mindennapi Pszichológia
  • Feladtam a dohányzást, én is feladtam
  • Címlap » Cikkek Szívni, vagy nem szívni… 21 napos ingyenes mentális dohányzásleszoktató program azoknak, akik szeretnének leszokni a dohányzásról, de még szükségük van támogatásra, hogy ez tényleg sikerüljön is.
  • Ártalmas az éles dohányzásról való leszokás

Ez azonban közel sem ilyen egyszerű. A segítség nélkül leszokni próbálok alig néhány százaléka sikeres hosszú távon is. A nikotinfüggőség hátterében biokémiai folyamatok állnak, melyeket pusztán akaraterővel rendkívül nehéz, leszokni a dohányzást lehetetlen felülírni. Ugyanakkor más segítséget is igénybe vehetünk.

Ez is érdekelhet

Ezek közül a leggyakoribbak a nikotinpótló módszerek pl. Gyógyszerek is rendelkezésre állnak a leszokás támogatásához, ezek vagy kifejezetten a függőséget, vagy az azzal együtt járó elvonási tüneteket célozzák. A nikotinfüggőségtől való szakaszok a dohányzásról való leszokás után a legtöbbször komoly lelki nincs akarat is együtt jár.

Ehhez szakember segítségét is igénybe vehetjük, de egy támogató csoporthoz is csatlakozhatunk. Az újabb módszerek, például nincs akarat internetes közösségek vagy az okostelefonos applikációk is növelhetik a siker esélyét. Két, egyszerű és mindenki számára elérhető módszer, a testmozgás és a mindfulness meditáció is csökkenti az elvonási tüneteket és a cigaretta utáni sóvárgást.

Az alternatív módszerek közül a legismertebbek a hipnózis és az akupunktúra.

Miért NEM lehet akaraterővel leszokni? Írta: Szász Gábor Miért nem tudsz ellenállni a ciginek a negyedik nem dohányzó nap után? Miért vallasz újra és újra kudarcot a sütis pult előtt?

Ezek hatékonyságáról azonban ellentmondásos kutatási eredmények születtek. Ha mégis szeretnénk ezeket kipróbálni, legyünk tisztában azzal, hogy önmagukban ezek valószínűleg nem fognak segíteni.

leszokni a dohányzást, nincs akarat milyen gyümölcsök segítik a leszokást

Melyik a legjobb leszokni a dohányzást Ha valaki meghozta a nagy döntést, érdemes először is orvoshoz fordulnia, akár a háziorvosához, akár a területileg illetékes tüdőgondozóhoz, tüdőgyógyász szakorvoshoz. A szakember tanácsot adhat, gyógyszert írhat fel, segíthet megtalálni a megfelelő módszereket a leszokáshoz. Már előre fel kell készülni a cigarettamentes életre! Azonosítani és kerülni kell azokat a helyzeteket, amelyekben a leggyakrabban rágyújtunk, és érdemes a családtagjainkat, barátainkat is felkészíteni az előttünk álló hónapokra.

Azzal sem árt tisztában lenni, hogy az orvossal való rendszeres konzultáció növeli a sikerességet. Olvasson tovább!

leszokni a dohányzást, nincs akarat

A reggeleit köhögéssel indítja? Ilyenkor jelez problémát! Nem lehet leszokni a dohányzást meghatározni, hogy melyik a legtökéletesebb módszer a dohányzásról való leszokásban, és nincs egyetlen üdvözítő módszer sem, ami mindenkinél működik. Figyelembe kell venni a függőség mértékét, az egyéni jellegzetességeket, az esetleges egyéb betegségeket, a lelkiállapotot stresszes időszakban könnyebben esik vissza valakivagy azt, hogy milyen módszerek elérhetőek a leszokni kívánó számára.

Egy as kutatás szerint a legnagyobb sikerrel kecsegtető módszerek között nincs akarat a csoportos terápiát, az elvonási nincs akarat összefüggő depresszió kezelését célzó gyógyszereket, az orvosi tanácsadást és a nikotinpótló szereket. Leszokni a dohányzást személyre szabott kombinációja hatalmas segítség leszokni a dohányzást abban, hogy megszabadulhassunk a cigarettától!

  • Hogyan lehet leszokni a dohányzásról egy projektnél
  • A legerősebb dohányzási gyógymód
  • Le akarja tenni a cigarettát? Ezért nehéz segítség nélkül leszokni - EgészségKalauz

Forrás: EgészségKalauz.

Olvassa el is